maandag 2 januari 2012

Analyseren zonwering protocol met een logic analyzer


Vandaag met een logic analyzer aan de slag gegaan. Ik was heel nieuwsgierig of ik het signaal van de afstandbediening op kon vangen en een patroon kon ontdekken. Ik loop waarschijnlijk al wat vooruit op het project. Maar dit geeft mij een gevoel of het haalbaar is. En het is natuurlijk ook gewoon leuk ;-)

Dus heb ik een 433Mhz receiver op een breadboard geplaatst en een logic analyzer aangesloten. Een led heb ik op de digitale uitgang van de module geplaatst als eerste indicatie.
Toen ik op de knop van de afstandbediening drukte zag ik die ook meteen gaan knipperen. Dat was goed nieuws! Na wat spelen met de instellingen voor de logic analyzer kreeg ik ook een patroon te zien.


Als je inzoomt dan zie je goed wat het begin, data en eind is. ( verwacht ik ;-) )


Het volgende is om wat code voor de Arduino te schrijven die luistert naar het begin en vervolgens de data opslaat tot het einde is bereikt. Vervolgens hoop ik dan wat meer te ontdekken van het signaal.

Wordt vervolgd...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten